Îðõîí
àéìãèéí “Îðõîí
“öîãöîëáîð
ñóðãóóëèéí хичээлийн II байр,
“Íîì”
õºòºëáºðèéí õ¿ðýýíä õèéñýí àæëûí òàéëàí
2013.05.14 Орхон аймаг
Áîëîâñðîë, Øèíæëýõ óõààíû ñàéäûí 2012 îíû À/51 ä¿ãýýð
òóøààëààð áàòëàãäñàí “Íîì” õºòºëáºð”-èéã õýðýãæ¿¿ëýõ àÿíû
õ¿ðýýíä “Îðõîí” öîãöîëáîð ñóðãóóëèéí åðºíõèé çàõèðëûí òóøààëààð öîãöîëáîð
ñóðãóóëèéí õýìæýýíä òºëºâëºõ, óäèðäàí çîõèîí áàéãóóëàõ, òàéëàãíàõ àñóóäëûã
õàðèóöàõ áàãèéí á¿ðýëäýõ¿¿íèéã áàéãóóëàí
àæèëëàæ áàéíà.
“Íîì õºòºëáºð”-èéí õ¿ðýýíä хүүхäèéã ном унших сэдэл тэмүүлэл төрүүлэх, бүтээлчээр унших арга зүйг эзэмшүүлэх, үндэсний зан заншил, иргэний нийгмийн соёлыг хамтад нь эзэмших чухал хэрэглүүр болох ном унших соёлыг дэлгэрүүлэх, хүүхэд, залуучуудад номтой нөхөрлөх сэдэл тэмүүлэл, бүтээлч хандлагыг ñàéæðóóëàõ çîðèëãîîð
äàðààõ àæëóóäûã õèéæ ã¿éöýòãýëýý. ¯¿íä:
Îðõîí
àéìãèéí õýìæýýíä æèë á¿ð óëàìæëàë áîëãîí çîõèîí áàéãóóëàãääàã “Íîìûí áàÿð – 2012” àðãà õýìæýýíä Àéìãèéí Íîìûí òºâººñ íýãäñýí æóðìààð ãàðãàñàí óäèðäàìæ òºëºâëºãººíèé
äàãóó ÑÎÒÀ-óóäûã çîõèîí áàéãóóëæ Àéìãèéí õýìæýýíä öîãöîëáîðîîðîî 3-ð áàéðàíä
îðëîî.
БСШУЯ-ны шагнал “Тэргүүний уншигч Ä.Íàöàãäîðæ òýìäýãòэí”- èé áîëçлыг 11д ангийн сурагч У. Цэрэнпунцаг, 11е ангийн сурагч Д. Баярчимэг íàð
хангаж “Íàöàãäîðæ
òýìäэã”ýýð òóñ òóñ øàãíóóëàâ.
тэмдэгтэн“ 11-д ангийн сурагч У.Цэрэнпунцаг
Ä.Íàöàãäîðæèéí
íýðýìæèò Óëñûí òºâ íîìûí ñàíãààñ , сóðàã÷èä “Нîì õºòºëáºð”-èéí õ¿ðýýíä çààâàë óíøèõ íîì, зохиолоос уншиж,óíøñàí зохиол бүтээлээр эсñý, илтгэлийн
уралдаан зарлалаа.
Уралдаанд 7 бүтээл ирснээс
·
11-д анийн сурагч Э.Үүрцайх С.ЭРдэнэ“ Малын хөлийн тоос”зохиолоор сэдэвлэсэн “Хүн чанар ба хүнлэг сэтгэл” илтгэл
·
10-в ангийн сурагч П.Пүрэвсүрэн “Хөгшин чоно ульсан нь”зохиолоор сэдэвлэсэн “Хүн амьтны уялдаа ба хүн хүнээ хайрлах ” илтгэл
·
101 ангийн сурагч С.Ууганчимэг
Харри Поттэр илтгэл улсад шалгарлаа бичиж аймгийн БСГ-т шалгаран
улмаар улсад шалгарлаа.
Хºòºëáºðèéí àÿíû õ¿ðýýíä 9 àíãèéí
ñóðàã÷äûí 7 õîíîã á¿ðèéí 1 ºäðèéн уран зохиолын хичээлийг
номын санд , àíãèéí áàãøèéí öàãèéí
ýõíèé 20 ìèíóòûã íîì óíøèõ öàã áîëãîí àæèëëàæ áàéíà.
ХҮҮХЭД НЭГ БҮРИЙГ
ХӨГЖҮҮЛДЭГ БАГШИЙН АЖЛЫГ ҮНЭЛЖ ДҮГНЭХ АРГАЧЛАЛ БОЛОВСРУУЛАХ АЖЛЫН ХҮРЭЭНД
ЗОХИОН БАЙГУУЛАГДАЖ БУЙ “ЕСӨН ЭРДЭНИЙН
ОРОН” СЭДЭВТ ИНТЕГРАЦИ ХИЧЭЭЛ ЗОХИОН БАЙГУУЛСАН АЖЛЫН ТАЙЛАН
Зорилго:Хүүхэд нэг бүрийг хөгжүүлэх арга,арга зүйг боловсруулах
түгээн дэлгэрүүлэх,багшийн ажлыг үнэлж,дүгнэх журам боловсруулах
Хамрах хүрээ:Орхон
цогцолбор сургуулийн хичээлийн 1-р байрны 7-р ангийн 210 сурагч
Хугацаа:2013-04-06-04-25
хүртэл.
Зохион
байгуулагдсан ажил:
“Орхон” цогцолбор сургуулийн хичээлийн 1-р байрны 7- р ангийн сурагчдад
Ардын уран зохиолч П.Бадарчийн “Есөн эрдэнийн орон” шүлгийг заасан ба мэргэжлийн
хичээл бүр дээр сэдэлжүүлэх,идэвхжүүлэх арга технологи болгосон нь хүүхэд бүрийн
хөгжилд онцгой ач холбогдолтой болох нь харагдаж байлаа.
Монгол хэл-уран зохиол,монгол бичгийн хичээлээр:
.Монгол хэл-уран зохиолын багш Б.Шаандар,Ж.Батбаяр,Б.Нямсүрэн нар “Есөн
эрдэнийн орон” шүлгийг чээжлүүлэх,монгол бичгээр бичиж сурах тал дээр анхааран
ажиллалаа.Ингэхдээ шүлгийн бүх бадгийг кодлон ангиудад байрлуулсан бөгөөд есөн
эрдэнийн нэрийг монгол бичгээр бичүүлж сургах,эх орноороо бахархах сэтгэлтийг
илтгэсэн зохион бичлэгүүдийг хийлгэж байлаа.Энэ хугацаанд”Есөн эрдэнийн орон”
шүлгийг хэн сайн уран яруу уншиж сурсан бэ? уралдааныг зохион байгууллаа.
Гадаад хэлний хичээл:
Англи-ОросхэлнийбагшЭ.Батдалай,Г.Уранцэцэг,Т.Мөнхзул,Э.Алтанцэцэг,С.Хандмаа,
Н.Баярмаа нар есөн эрдэнийг англи
оросоор нэрлэж хэлүүлж сургасан ба есөн эрдэнэтэй холбоо хамаарал бүхий өгүүлбэрүүдийг
чээжлүүлж нүдлүүллээ.Энэ хугацаанд үгийн сүлжээ зохиолго,газрын зураг
дээр Монгол улсаа зааж түүнийхээ талаар орос англи хэлээрээ ярих мөн Монголын
сайхан байгалийг харуулсан альбом хийлээ.
Мэдээлэл зүйн хичээл:
Мэдээлэл зүйн багш Б.Мөнхзаяа,Л.Оюунтуяа
нар интернетийн орчинд сурагчдыг
ажиллуулан есөн эрдэнэтэй холбоотой мэдээлэл,зураг татаж сурах өөрсдийнх нь
үзэж байгаа Power point програм
ашиглан шүлэг зохиолгон,бүтээл хийлгэх зэрэг зүйлүүдийг хийлгэж сургалаа.
Математикийн хичээл:
Математикийн багш Ш.Арсланбаатар,Б.Шинэцэцэг,Л.Оюунтуяа,Ч.Жавзанпагма
нар координатын хавтгай дээр өгөгдсөн цэгүүдийг тэмдэглэн зураг бүтээх чадвар
эзэмшүүлсэн бөгөөд Монгол орны ашигт малтмалын тархалтын цэгүүдийг хавтгай дээр
байршлыг нь тогтоон олуулж тэмдэглүүллээ.
Дуу хөгжмийн хичээл:
Дуу хөгжмийн багш Л.Циенхорол
сурагчдад “Есөн эрдэнийн орон” дууны ноотыг эхлэн заасан бөгөөд 7-р ангийн нийт
сурагчид уг дууг дуулж сурлаа.Мөн дууны аяыг зохиосон зохиолч Д.Баттөмөрийн
намтар уран бүтээлийн талаар сурагчдад
мэдээлэл өгсөн болно.
Дүрслэх урлаг,технологийн хичээл:
Дүрслэх урлагийн багш Н.Мөнхбат
сурагчдаар эх орноо магтан дуулсан утга агуулга бүхий зургуудыг зуруулсан бөгөөд
сурагчдын бүтээлээр үзэсгэлэн гарган нийт сурагчдад сурталчиллаа.Мөн
технологийн багш М.Цэрэнтогоо,М.Ариунаа нар сурагчдаар төрөл бүрийн бүтээл хийлгэн
нийтэд сурталчлах тэр тусмаа есөн
эрдэнийн нэг болох шүрэн урлалын бүтээлүүдийг онцгойлон хийлгэж үзэсгэлэнг
гаргалаа.
Газар зүйн хичээлээр:
Суралцагчдад оюуны зураглал хийх аргыг эзэмшүүлэн
түүнийгээ есөн эрдэнэтэй холбон төрөл бүрийн оюуны зураглалуудыг хийж гүйцэтгэн
үзэсгэлэн гаргалаа.
Биологийн хичээлээр:
Эрдэс,ус,хөрс бол эрдэнэ.Тийм учраас бид эрдэнэ болсон эх
орноо хайрлах хэрэгтэй сэдвийн дор зохион бичлэгүүдийг хийлгэн үзэсгэлэн
гаргалаа.
Физикийн хичээлээр:
Физикийн багш Д.Алтанхуяг Дуу авиа
сэдвийн хүрээнд суралцагчдаар утсан холбоог цаасан аягаар хийлгэн яриулж
туршилт хийлгэн бидний дуулаад байгаа дуу чухам яаж бүтдэг тухай мэдлэгийг
олголоо.
Энэ мэтчилэн дээрх хугацаанд багш бүр өөрийнхөө хэмжээнд
суралцагчдад эзэмшүүлэхээр зорьсон мэдлэг чадваруудаа маш сайн эзэмшүүллээ.
Анги удирдсан багш нар сурагчдын
оношилгоонд анхааран туршилт хичээл эхэлэхээс өмнө сурагчдаа оношилон хичээлийн
дараа гарсан өөрчлөлтүүдийг ажиглалтын аргад тулгуурлан судалж дүгнэлт
гаргалаа.
Дээрх чадваруудыг сурагчдад ямар
түвшинд эзэмшүүлэв гэдгээ тайлагнахын
тулд 7-р ангийн анги бүрээс журналын нэрсийн дарааллаар тэгш тоотой дугаар дээр
байрлаж буй сурагчдын нэрсийг түүвэрлэн авч нийт 79 сурагчыг хамруулан “Дүгнэлт
хичээл”-ийг урлагийн зааланд зохион байгууллаа.Манай сурагчид хичээл бүр дээр
эзэмшүүлэхээр зорьсон чадваруудыг маш сайн эзэмшсэн байсан бөгөөд үнэхээр шавь
нараараа бахархмаар сайхан сэтгэгдэл багш бидэнд төрж байснаа хэлэх хэрэгтэй
болов уу.
“Есөн эрдэнийн орон” тайлант хичээлийн явцыг
зурагаар харуулбал:
Хичээлийн нээлт
Монгол хэлний багш
Ж.Батбаяр хичээл
зааж байгаа нь
Сурагчид шүлгээ
уншиж байгаа нь
Сурагчдын хичээлд оролцож буй байдал
Тайлан хичээлийн дараа энэхүү туршилтанд хамрагдсан багш нараас гарсан санал:
·
Хичээлийн жилийн эхэнд бүлэг тус бүрт ордог багш нарын
мэргэжлийн багуудыг байгуулж тухайн ангид орох хичээлүүдийн хяналтын графикийг нэгтгэж
ижил төстэй болон холбож болохуйц сэдвүүдийг
хугацааны хувьд харгалзан үзэж төлөвлөх
·
Багш нарын хичээлийн хэрэглэгдэхүүний чанар өнгө үзэмжинд
анхаарах,тодорхой хэмжээний төсвийг хэрэглэгдэхүүн хийх худалдан авахад
зориулдаг байх
·
Багш нарын хамтын ажиллагааг шинэ шатанд гаргах
·
Багшийн ажлыг өөрөөр нь үнэлүүлдэг арга,арга зүйг
боловсруулах
Эндээс бид хүүхдийн хөгжлийг хангах нь багш бидний арга,аргазүйн
шинэчлэл,бүтээлч сэтгэлгээтэй шууд хамааралтай болохыг ойлгож дүгнэлт хийж
байлаа.
Тайлан
бичсэн:Сургалтын менежер Ц.Болдсүх
ÁÀÒËÀÂ
ÅЪÍÕÈÉ
ÇÀÕÈÐÀË
Ä.ÄÝËÃÝÐÌÀÀ
ÎÐÕÎÍ ÖÎÃÖÎËÁÎÐ ÑÓÐÃÓÓËÈÉÍ
ÍÎÌÛÍ ÑÀÍÃÀÀÑ 2012-2013 ÎÍÄ “ÍÎÌ” ÕªÒªËÁªÐÈÉÍ
Õ¯ÐÝÝÍÄ ÕÈÉÕ ÀÆËÛÍ ÒªËªÂ˪êª
2013.02.07
¹
|
Õýðýãæ¿¿ëýõ ¿éë àæèëëàãàà
|
Õóãàöàà
|
Àðãà õýëáýð
|
Õàðèóöàõ ýçýí
|
1
|
“Íîìûí
áàÿð”-ûã àéìãèéí íîìûí òºâººñ èðñýí óäèðäàìæèéí äàãóó çîõèîí áàéãóóëàõ
|
10
Ñàðä
|
ÑÎÒÀ
|
Íîìûí ñàí÷èä
|
2
|
Õ¿¿õäèéí
çîõèîë÷ Æ.Äàøäîíäîã çîõèîë÷òîé óóëçàëò õèéõ, á¿òýýëèéã íü ñóðòàë÷ëàõ
|
10
Ñàðä
|
Óóëçàëò
|
Íîìûí ñàí÷èä
|
3
|
Îðõîí
öîãöîëáîð ñóðãóóëèéí õýìæýýíä 10-11-ð àíãèéí ñóðàã÷äûí äóíä “Áè íîì óíøèõ
äóðòàé” òºñºë øàëãàðóóëàõ /Øàëãàðñàí òºñëèéã àéìãèéí íîìûí òºâä õ¿ðã¿¿ëýõ/
|
II ñàðä
|
Øàëãàðóó -ëàëò
|
Ñóðãóóëèéí çàõèðãàà
Íîìûí ñàí÷èä
Íèéãìèéí àæèëòàí
|
4
|
Ñóðàã÷äàä
çîðèóëñàí èëòãýëèéã çîõèîë÷, ÿðóó íàéðàã÷ Ñ.Ìàíäàõñàí, ãàâúÿàò áàãø
Ä.Ãàí÷èìýã áàãø íàðòàé õàìòðàí çîõèîí áàéãóóëàõ / ¿éë ÿâäëûã ôîòîæóóëàõ /
|
III
Ñàð
|
ñóðãàëò
|
Íîìûí ñàí÷èä
|
5
|
5
äóãààð àíãèéí ñóðàã÷äûí äóíä óíøèæ òýìäýãëýë õºòºëñºí íýã ñýäâýýðýý ¿ëãýðèéí
áààòðóóäûí àìèëñàí íü æ¿æèã÷èëñýí òîãëîëò çîõèîí áàéãóóëæ, ä¿ð¿¿äèéã
ôîòîæóóëàí ¿çýñãýëýí ãàðãàõ
|
IV ñàðä
|
ÑÎÒÀ
|
Íîìûí ñàí÷èä
ÀÓÁ íàð
|
6
|
7-8
äóãààð àíãèéí ñóðàã÷äûí äóíä óíøñàí íîìíîîñîî íýã ñýäâýýð ýññý áè÷ãèéí
óðàëäààí çîõèîí áàéãóóëàõ / òóõàéí ñóðàã÷ ÿìàð ÷ ñýäâýýð áè÷èæ áîëíî./
|
III ñàðä
|
ÑÎÒÀ
|
Номын санчид
ÌÕÓÇ ÇÀÍ
|
7
|
Õ¿¿õä¿¿äèéí
ººðñäèéí á¿òýýñýí á¿òýýë¿¿äýýð ¿çýñãýëýí ãàðãàæ, øàëãàðñàí á¿òýýëèéã àéìãèéí
ÁÑÃ õ¿ðã¿¿ëýõ
|
III ñàðä
|
¿çýñãýëýí
|
Íîìûí
ñàí÷èä
ÀÓÁ íàð
Íèéãìèéí
àæèëòàí
|
8
|
Àíãè
á¿ð 7 õîíîãèéí íýã ºäºð ñóðãóóëèéí íîìûí ñàíä íîì óíøóóëàõ àæëûã õýâø¿¿ëýõ /
íîìûí ñàí÷ íîìûã á¿òýýë÷ýýð óíøèõ àðãà ç¿éí ñàíààã äýâø¿¿ëæ àæèëëàõ /
|
Òóõàé á¿ð
|
Óíøëàãà
¿éë÷èëãýý
|
Íîìûí
ñàí÷èä
ÀÓÁ íàð
|
9
|
“Íîì”
õºòºëáºðèéí õ¿ðýýíä óíøèõ íîìûí æàãñààëòûã ñóðàëöàã÷äàä òàíèëöóóëæ, óíøëàãûã
óäèðäàí çîõèîí áàéãóóëàõ
|
ºäºð
á¿ð
|
Óíøëàãà
¿éë÷èëãýý
|
Íîìûí
ñàí÷èä
ÀÓÁ íàð
|
Ҫ˪Â˪êªÃ
ÍÝÃÒÃÝÑÝÍ.
ÍÎÌÛÍ ÑÀÍ×
Ö.ÎÞÓÍÒÓßÀ
No comments:
Post a Comment